NIESMANN+BISCHOFF na nowo definiuje klasę liniowców dzięki Flair 2023
Wraz z kolejną generacją Flair firma Niesmann+Bischoff opracowała liner klasy premium, który przenosi projektowanie wnętrz na zupełnie nowy poziom – w połączeniu z technologią najwyższej jakości. Możliwości personalizacji dla klientów nie znają granic.

Polch, 7 lipca 2022 – Najwyższa jakość z zewnątrz, ale prawdziwa niespodzianka czeka w środku: Niesmann+Bischoff wyznacza zupełnie nowe standardy dla wnętrza Flair 2023. Styl jest nowoczesny, czysty, ponadczasowy i minimalistyczny, ale bez kompromisów w zakresie wzornictwa, materiałów czy przytulności. „Całkowicie przedefiniowaliśmy projekt wnętrza dla nowego Flaira. Z nowymi materiałami, nowym językiem projektowym i nową architekturą – ale w połączeniu z najlepszą technologią liniową” – mówi dyrektor zarządzający Hubert Brandl. On i jego zespół spędzili około dwóch lat na procesie rozwoju, co zaowocowało eksplozją innowacyjnych pomysłów. W rezultacie kamper jest dostępny w niemal nieskończonej liczbie różnych konfiguracji, co umożliwia klientom urzeczywistnienie ich marzeń o liniowcu premium.

Nowy Flair będzie dostępny do zamówienia po światowej premierze 8 lipca 2022 roku. Do końca sierpnia będzie można zwiedzić pierwsze prototypy na tegorocznym Caravan Salon w Düsseldorfie (26 sierpnia – 4 września 2022) lub u dealerów od września.

Flair nowej generacji z całkowicie nowym wystrojem wnętrza

Już z zewnątrz widać, że Flair 2023 to kolejna generacja modelu: wygląd zewnętrzny przeszedł metamorfozę i został znacznie udoskonalony – to liner, który przyciąga wzrok. Nowoczesny, sportowy design charakteryzuje się prostymi liniami, jest skromny i prosty. Przednie reflektory są bardziej oddalone od siebie, a światła do jazdy dziennej i tylne tworzą jednolity i bardzo charakterystyczny wygląd pojazdu. Jednak to wnętrze kampera naprawdę błyszczy – nowoczesny projekt wnętrza stanowi dużą zmianę w stosunku do bardziej konserwatywnych wnętrz, jakie można było znaleźć w poprzednich modelach klasy Liner. „W żadnym innym pojeździe nie czuje się tak przestronnego, niezagraconego i spokojnego wnętrza” – mówi Hubert Brandl.

Tylko wizualnie wnętrze wydaje się zaskakująco duże, ponieważ masz wyraźną linię wzroku od kabiny do łóżka z tyłu. Ale to nie tylko złudzenie optyczne – w rzeczywistości wnętrze jest o wiele bardziej przestronne. Przejście do łóżka jest szerokie, a odchylane nogi stołu i składany blat można regulować, aby ułatwić dostęp do kabiny z przestrzeni mieszkalnej i jej przytulnego miejsca do siedzenia twarzą w twarz. Geometryczne szafki sufitowe zapewniają dodatkowe miejsce w kokpicie, bez uszczerbku dla przestrzeni bagażowej. Alternatywnie można tu umieścić dwie dodatkowe koje dzięki podnoszonemu łóżku, które niemalże znika w suficie.

Wysoce praktyczne i przyjazne dla użytkownika funkcje

Firma Niesmann+Bischoff wymyśliła również kilka sztuczek, które pozwalają jeszcze lepiej wykorzystać dostępną w kamperze przestrzeń. Na przykład w meble pomiędzy aneksem kuchennym a częścią mieszkalną wbudowano 32-calowy telewizor, który można podnieść lub opuścić za pomocą jednego przycisku, w zależności od tego, czy jest potrzebny, czy nie. Głośniki są również zintegrowane z oświetleniem ściennym i w kabinie.

W zakresie wzornictwa zespół Polch stosuje niezwykłe, a zarazem naturalne materiały o niezwykłym dotyku, jakich jeszcze nigdy nie było w samochodach kempingowych: drzwi przesuwne z przydymionego szkła mają oszałamiający efekt wizualny, a powierzchnie szafek wykonane są z najwyższej jakości okleiny z prawdziwego drewna. Oprócz ściany z innowacyjnym efektem betonu, prysznic wellness wyposażony jest w brodzik typu walk-in z litego materiału. Ponadto każdy, kto chce nadać swojej łazience wyrazistego charakteru, może zdecydować się na umywalkę wykonaną z opatentowanego materiału Cristalmood włoskiej firmy Antoniolupi.

Podobnie jak w iSmove, ściany w części mieszkalnej pokryte są filcem. Oprócz tego, że tworzy to naprawdę wyjątkową atmosferę i klimat, sprawia również, że akustyka brzmi bardzo naturalnie. iSmove zainspirował również wiele innych zmian: cała ławka w części mieszkalnej może zostać przekształcona w dwa fotele z pasami bezpieczeństwa w jednym prostym kroku dzięki mechanizmowi obrotowemu opracowanemu specjalnie przez Niesmann+Bischoff. Koncepcja oświetlenia została zaprojektowana w taki sposób, aby jej obsługa była jak najbardziej intuicyjna. Są tu czujniki ruchu i światła, które w nocy oświetlą korytarz. Część mieszkalna, tylny garaż i schowek na zapasy mają automatyczne oświetlenie, które włącza się po otwarciu drzwi lub klap.

Liczne różne konfiguracje dla klienta

Chociaż w nowoczesnych kuchniach domowych już od wielu lat jest to standardem, w części kuchennej zastosowano nową cechę wzorniczą, która w samochodach kempingowych jest rzadkością: duża lodówka z oddzielnym zamrażalnikiem jest zintegrowana z szafką ścienną – dzięki temu wzornictwo mebli nie jest rozbijane przez drzwi lodówki. Dzięki temu przestrzeń mieszkalna wydaje się znacznie większa, ponieważ lodówka i szafa tworzą jedną całość.

Projekt można dostosować na wiele różnych sposobów: bez wpływu na pozostałe elementy wyposażenia, dla szafki wiszącej w kuchni i frontów szuflad dostępny jest wybór oklein z prawdziwego drewna, m.in. „Deska orzechowa”, „Dąb Breeze” lub matowa biel. Blat roboczy w kuchni wykonany z materiału Solid Surface z efektem kamienia jest dostępny ze zintegrowanym zlewem. Kuchnię można również spersonalizować na wiele sposobów pod względem jej wyposażenia, co daje klientom pełną swobodę, bez konieczności pójścia na kompromis. Klient może wybrać na przykład zmywarkę, piekarnik, elektrycznie sterowany, teleskopowy okap kuchenny lub mikrofalówkę. Opcją jest również szuflada chłodząca w szafce kuchennej – zamiast integrowania lodówki w szafce ściennej.

 

Innowacje techniczne zapewniają większą niezależność

Kolejna nowość to zadziwiająca ilość miejsca pod stopami: wszystkie ważne zbiorniki i inteligentne technologie są ukryte w nowej, bardzo praktycznej podwójnej podłodze. Wszystkie instalacje zostały całkowicie przeorganizowane, aby stworzyć jak najwięcej miejsca do przechowywania, a jednocześnie ułatwić dostęp do nich. Dzięki systemowi wysuwanych boksów, nowa przestrzeń nie mogłaby być łatwiejsza do wykorzystania.

Inne innowacje techniczne sprawiają, że Flair jest szczególnie samowystarczalny: na przykład liner jest standardowo wyposażony w akumulator litowy o pojemności 100 Ah. Niezależne zasilanie może być zwiększone do 6 x 100 Ah – w połączeniu z wydajnym inwerterem i ładowarką oraz systemem zarządzania bateriami. Istnieje również możliwość wyboru systemu energii słonecznej o mocy 220 lub 440 watów. Standardowo na pokładzie znajduje się również 370-litrowy zbiornik świeżej wody. Dodatkowo można zamówić pakiet liner, który obejmuje ceramiczną toaletę z 200-litrowym zbiornikiem wraz z elektrycznym zaworem spustowym, a także ogrzewanie podłogowe ciepłą wodą i okna z prawdziwego szkła.

Flair jest dostępny w długości 8,87 m lub 9,27 m, na Iveco Daily 70 C 18 z Euro VI-E.

Bezpieczeństwo przede wszystkim – Wyjątkowa koncepcja bezpieczeństwa również w nowym Flair

Elektroniczne systemy wspomagające Iveco, takie jak Emergency Brake Assist, Adaptive Cruise Control i Lane Departure Warning System, oferują prawdziwą wartość dodaną w zakresie bezpieczeństwa i komfortu. Firma Niesmann+Bischoff połączyła wszystkie te popularne opcje w jeden pakiet bezpieczeństwa jazdy.

Flair jest dostępny w długości 8,87 m lub 9,27 m, na Iveco Daily 70 C 18 z Euro VI-E.

Bezpieczeństwo przede wszystkim – unikalna koncepcja bezpieczeństwa również dla nowego Flaira

Elektroniczne systemy wspomagające Iveco, takie jak Emergency Brake Assist, Adaptive Cruise Control i Lane Departure Warning System, oferują prawdziwą wartość dodaną w zakresie bezpieczeństwa i komfortu. Firma Niesmann+Bischoff połączyła wszystkie te popularne opcje w jeden pakiet bezpieczeństwa jazdy.

Nowy Flair – podobnie jak jego poprzednik – nadal jest jedynym liniowcem, który posiada poduszki powietrzne, ESP, napinacz pasów bezpieczeństwa oraz mechanizm zderzeniowy hamulca. O ile w samochodach osobowych jest to już od dawna powszechne, o tyle w klasie linerów, czyli w pełni zintegrowanych samochodów kempingowych, ta wyjątkowa koncepcja bezpieczeństwa jest czymś w rodzaju unikalnego punktu sprzedaży Flaira.