Nowa generacja Arto – Smarter Liner
Jest to swego rodzaju zmiana pokoleniowa, która dokonała się w Niesmann+Bischoff.

Po modelach iSmove i Flair, producent prezentuje także Arto w zupełnie nowym designie. Jeszcze dwie ważne informacje:
Nowo opracowany Arto jest nie tylko pierwszą linią w Mercedesie Sprinterze, ale także inteligentnym – nowoczesna technologia.

Polch, 5 lipca 2024 – Znakomity design, najwyższa jakość techniczna i wyposażenie z inteligentnymi funkcjami: Dzięki Arto firma Niesmann+Bischoff wyznacza nowe standardy w tej dziedzinie zintegrowany w Mercedesie Sprinterze. Nowa generacja eleganckiego samochodu kempingowego opiera się na języku projektowania zarówno wnętrza, jak i nadwozia iSmove i Flair. „To, że mamy zarówno projekt wewnętrzny, jak i zewnętrzny iSmove i Flair został teraz również przeniesiony do Arto ze względu na historię sukcesu tej dwójki Seria była oczywista” – mówi dyrektor zarządzający Hubert Brandl. „Ale nie bylibyśmy Niesmannem i Bischoffem, gdybyśmy sobie z tym poradzili. Zawsze szukając atrakcji w naszych kamperach, dzisiaj postawiliśmy sobie za zadanie opracowanie pierwszego linera do Mercedesa Sprintera. I myślę, że to robi na nas wrażenie – udało się.”

W pełni zintegrowany Arto jest dostępny w dwóch wariantach planu piętra: Po pierwsze, jako Arto 78 o długości 7,82 m i pojedynczej osi, który pod względem rozkładu piętra jest podobny do iSmove 6.9. Z drugiej strony mamy Arto 88 o długości 9,06 m i osią tandemową, który z kolei wzorowany jest na Flairze 880. Dzięki imponującej szerokości 2,40 m nowy Arto plasuje się na pozycji pojazdu klasy liniowej. Dopuszczalna masa całkowita Arto 78 wynosi solidne 4,5 tony, natomiast Arto 88 jako pojazd trzyosiowy ma dopuszczalną masę całkowitą 5,5 tony.

Pierwszy Liner w Mercedesie Sprinterze – z licznymi funkcjami specjalnymi

Co czyni Arto tak wyjątkowym: jest to pierwsza w pełni zintegrowana wykładzina w Mercedesie Sprinter. Niesie to ze sobą pewne korzyści. To właśnie oferuje specjalna podwójna podłoga.
Schowek i duży tylny garaż zapewniają imponującą pojemność do przechowywania 4532 litrów. Dostęp do schowków w podwójnej podłodze i schowków serwisowych można uzyskać od góry. Podwyższone klapy autobusu, równomiernie zintegrowane z pasem bocznym. O dodatkowym Dopasowane szuflady na kontenery pozwalają optymalnie uporządkować składowany towar na podniesionej podłodzei wygodnie załadowany. Arto posiada także największe zbiorniki w swojej klasie z 300 litrami świeżej wody i 200 litrami ścieków. Dalsze wyjątkowe zalety to opcjonalna toaleta ze stałym zbiornikiem o pojemności 170 litrów i stały zbiornik na gaz o pojemności 120 litrów. Również pod względem elektrycznym Arto stoi na najwyższym poziomie: jest dostępne w standardzie poprzez zintegrowane zasilanie litowe z akumulatorem 150 Ah, który może mieć pojemność do 450 Ah można rozszerzyć. Ponadto w zestawie znajdują się maksymalnie 660 watów modułów słonecznych – Kontroler słoneczny ze śledzeniem maksymalnego punktu mocy (MPPT), konwerter prądu przemiennego o mocy 3000 W i Ładowarka 100A. „Właściwa technologia zapewniająca samowystarczalność, funkcjonalność i komfort odgrywa ważną rolę wyjątkową rolę dla samochodów kempingowych w segmencie premium” – mówi Brandl. „ Wyzwaniem przy projektowaniu nowego Arto było to, że nie był on powierzchownie widoczny i stworzył atmosferę na wyjątkowym poziomie designu.” Niesmann+Bischoff zawsze szuka czegoś wyjątkowego – czy to w technologii, czy w projektowaniu. Można to również odczuć w przypadku Arto: drzwiczki korpusu liniowca mają sprytne sterowanie czujnikiem. Po otwarciu klapy zewnętrznego schowka, Maksymalny kąt otwarcia drzwi jest ograniczony do 90 stopni, aby zapobiec kolizji. Niesmann+Bischoff złożył wniosek patentowy na unikalną technologię. Również opatentowana wewnątrz Arto jest wygodna ławka do siedzenia twarzą w twarz, która sprawia, że Można go w mgnieniu oka przekształcić w dwie bezpieczne pozycje w kierunku jazdy z pasami bezpieczeństwa – i dzięki temu świetnie wygląda. Możliwość dostosowania projektu tapicerki w obu pozycjach wygląda fantastycznie. Kolejna atrakcja: Wszystkie klapy fartucha i drzwi nadwozia można zamknąć za pomocą opcjonalnego systemu centralnego zamka oraz bramy garażowe. Klient może skorzystać z centralnego zamka można nawet zaprogramować indywidualnie, aby na przykład tylko otworzyć stronę pasażera.

Inteligentny dom i systemy wspomagające na pokładzie

Wprowadzenie Arto niesie ze sobą kolejny ważny moment: Niesmann+Bischoff po raz pierwszy digitalizuje serię i instaluje w standardzie tzw. Smart Caravaning Unit. Dzięki temu właściciel kampera może połączyć się bezpośrednio z Arto za pośrednictwem nowo opracowanej aplikacji oraz monitorować i sterować elektroniką pokładową z bliska i daleka. Na przykład klient może w każdej chwili sprawdzić temperaturę wnętrza za pomocą smartfona i ustawić ogrzewanie – w tym ogrzewanie podłogowe – na żądaną temperaturę ze stoku narciarskiego. Dodatkowo różne scenariusze typu „powrót do domu”, „wyjazd”
lub ustawienie „Idź do łóżka”, które zapewniają jeszcze większy komfort. Alerty przekazywane są bezpośrednio na smartfon za pomocą powiadomień push, dzięki czemu Klient jest zawsze dobrze poinformowany i ma kontrolę. Oprócz funkcji łączności aplikacja oferuje użytkownikowi dalszą wartość dodaną w zakresie usług i informacji o jego samochodzie kempingowym i Niesmann+Bischoff. Będzie można ją pobrać w sklepach Apple i Google Appstore od września 2024 r. Nowością w Arto są także zintegrowane systemy wspomagania Mercedesa: adaptacyjny tempomat, aktywny asystent utrzymania pasa ruchu oraz znaki drogowe i Wykrywanie zmęczenia zapewnia pasażerom większe bezpieczeństwo i komfort jazdy.

Przejrzysty design ze szczególnym akcentem firmy Niesmann+Bischoff

Arto nie pochodziłoby od marki Niesmann+Bischoff, gdyby wnętrze nie zostało przemyślane w najdrobniejszych szczegółach: na przykład filcowe pokrycie ścienne jest wyjątkowe, tworzy całkowicie nową atmosferę pomieszczenia, ale także zapewnia bardzo naturalną akustykę. Arto jest również standardowo wyposażone w szafki przednie. W kabinie kierowcy zamiast szafek można zdecydować się także na składane łóżko, które w razie potrzeby chowa się niemal niewidocznie w suficie. W łazience Arto 78 posiada opatentowaną przesuwną ściankę, dzięki której przestrzeń na prysznic i toaletę można wykorzystać podwójnie. Wszystkie te sztuczki sprawiają, że Arto wyróżnia się nieporównywalnie otwartym poczuciem przestrzeni, którego dosłownie nic nie stoi na przeszkodzie: masz dobrą widoczność od kabiny kierowcy do tylnej części sypialnej. Dzięki intuicyjnej koncepcji oświetlenia, która została wyposażona w inteligentne czujniki ruchu i nowoczesne, szklane włączniki, dzięki temu powstaje niepowtarzalna atmosfera. Kuchnia staje się także miejscem dobrego samopoczucia, gdzie można ją opcjonalnie i precyzyjnie dostosować do potrzeb Klienta. Oprócz instalowanej w standardzie kuchni hybrydowej, która posiada pole indukcyjne i dwa palniki gazowe, Klient może uzupełnić wyposażenie kuchni o piekarnik z grillem, kuchenką mikrofalową i zmywarkę lub alternatywnie wybrać kompresorową szufladę chłodniczą. Z zewnątrz Arto imponuje precyzyjnym językiem designu, opartym na stylu ClouLine. „W szczególności oświetlenie podkreśla wygląd” – mówi Hubert Brandl. „Reflektory umieszczone daleko na zewnątrz z charakterystyczną, spójną sygnaturą światła dziennego wyznaczają pewne, samochodowe akcenty”. Nie inaczej jest z tyłu, gdzie ekskluzywne, specjalnie zaprojektowane tylne światła podkreślają wysoki poziom indywidualności.

Pierwsze modele wystawowe Arto będzie można oglądać na tegorocznym Salon Caravan w Düsseldorfie (30 sierpnia – 8 września 2024 r.) oraz w sklepach od listopada 2024 r. Nowego Arto można już skonfigurować w konfiguratorze online na stronie producenta.